Com triar l’estudi de disseny adecuat?

Marc A. Llibre

Quin és l'estudi de disseny que sabrà entendre millor les vostres necessitats? Quin és l'equip de professionals que us donarà millors serveis de disseny?

Com la majoria d’empresaris, has hagut de dedicar cor i ànima en la teva empresa. I moltes vegades el vostre negoci vol ser l’expressió d’un propòsit més gran, una idea d’allò en què creieu i qui sou. Entre les moltes coses que haureu de tenir en compte per fer creixer el vostre projecte, una de les més importants és la comunicació i la imatge que projecta el vostre negoci.

I arribarà el moment en que voldreu fer un pas endavant, creant la vostra marca o simplement millorant la vostra comunicació. I quan us poseu a buscar qui us pot ajudar, veureu que hi ha una gran varietat d’opcions. Des de Freelance, a petits estudis o grans agències… l’elecció pot arribar a ser aclaparant. Com saps què buscar? Quant hi hauria d’invertir? Qui triar perquè es converteixi en el teu partner de confiança?

Ningú vol tenir la sensació d’invertir milers d’euros en un projecte que després no tingui continuïtat. Perquè es busca alguna cosa més que un servei puntual, s’intenta trobar algú que entengui les teves necessitats de comunicació i es converteixi en un soci de confiança per al vostre negoci.

Els primers passos

Quan comenceu la cerca, és recomenable fer entrevistes entre 3 i 5 entrevistes a diferents estudis de disseny, i després reduir-los a 2 o 3. Hauríeu de tenir una idea previa dels objectius, del calendari i, sobretot, de la inversió que teniu prevista per al projecte. Tot això us permetrà veure si esteu parlant amb un estudi capaç de desenvolupar el vostre projecte dins dels paràmetres que heu delimitat, i l’estudi també veurà ràpidament si és un client s’ajusta al tipus de projecte que vol desenvolupar.

També pot passar que no se sap el què es busca fins que no es parla amb un expert que identifica les votres mancances i necessitats. Si és així i voleu que us ajudin a delimitar el que hauria de ser el vostre pressupost per al projecte de necessiteu, tingueu la ment oberta per compendre que no és una simple despesa si no que es tracta d’una inversió, i per tant, us han d’explicar quins són els beneficis i l’abast del projecte tal com el veuen des de l’estudi.

A continuació us proposem algunes preguntes que us poden ajudar en aquest procés de selecció:

Com et persuadeixen?

És evident que no podreu saber la dedicació ni l’entrega d’un estudi de disseny fins que no comenceu a treballar amb el seu equip. Per això és tant important que poseu els cinc sentits en els primers contactes amb ells. Les primeres impressions poden ser extremadament reveladores sobre l’experiència que tindreu com a client.

  • Com interactuen en els primers contactes?
  • Són oportuns en els intercanvis inicials per correu electrònic?
  • En la primera reunió per discutir les vostres necessitats, escolten i fan preguntes concretes?
  • Quina fluïdesa tenen els intercanvis?
  • Veieu adecuats els plaços que us proposen?

De vegades, hi haurà una química natural. En altres ocasions, sentireu que el concepte o filosofia que teniu cadascú no encaixen. Confieu en la vostra intuició. Heu de poder empatitzar profundament amb l’equip. Si no sou compatibles entre els equips, s’acabarà reflectint en la comunicació, el treball i malauradament en els resultats.

Identifiqueu què els fa únics?

Molts estudis de disseny tenen portfolis que no tenen gaire diferenciació, on el treball de tots els clients es veu igual. Si realment han sapigut identificar les problemàtiques i necessitats de cada client, el més natural és que els resultats siguin diferents. La qualitat i versatibilitat d’un estudi es demostra per la capacitat de resoldre els reptes de cada client amb una nova perspectiva.

Quina metodologia utilitzen?

La manera en què un estudi desenvolupa els seus projectes és molt important. Molts estudis són poc transparent amb les seves metodologies, però el cert és que els estudis que integren als seus clients en els processos de definició de l’estratègia i fins i tot en els processos de disseny, aconsegueixen unes solucions molt més satisfactories que els que simplement fan una gran presentació del resultat.

Cal analitzar bé les metodologies que aplica l’estudi en cada fase del projecte, i cal conèixer en quins àmbits està més especialitzat. Estratègia, creativitat o disseny, són tres grans àmbits que en poden ajudar a entendre la filosofia de treball de l’estudi. Son més bons en una àrea en concret? O… són un estudi molt equilibrat que ofereix una visió integral dels projectes combinant els tres àmbits?

Saben aliniar les espectatives?

Moltes empreses s’aproximen a un estudi de disseny amb unes espectatives molt clares del servei i resultats que volen contractar. Però moltes vegades els objectius són intangibles, com per exemple millorar la notorietat d’una marca. En aquest tipus de projecte cal un treball previ per delimitar l’abast del repte i encara més important definir alguns sistemes de medició dels resultats.

Un estudi amb experiència i compromís sap oferir els indicadors adequats per a cada projecte i així poder avaluar amb el seu client els resultats obtinguts. Aquest és un bon detall a tenir en compte en la sel·lecció d’un estudi de disseny. Fixar conjuntament les espectatives que es dipositen en un projecte pot evitar molts disgustos, però sobretot, crearà un compromís per les dues parts que permetrà assolir grans resultats.

Creuen en tu?

Quan hagueu triat l’estudi de disseny perquè gestioni la vostra marca o la vostra comunicació, estareu delegant molta responsabilitat en el seu equip. Aquest equip ha de creure en la vostra empresa, en allò que feu i perseguiu.

Ai realment creuen en la vostra empresa, s’hi implicaran més enllà dels límits que haurà definit el projecte perquè saben que la comunicació i encara més el què projecta una marca està condicionat per molts detalls que envolten el dia a dia d’una companyia.

Un estudi de disseny implicat serà com un soci més. I us ajudará a portar el vostre negoci més enllà del què us havíeu imaginat.

Últims consells… No deixeu guiar pels preus.

Penseu que en definitiva esteu pagant per un nivell de servei. Es pot contractar a un Freelance o un estudi poc experimentat que estigui disposat a fer un “logo” per menys de 1.000€ però per aquestes quantitats no podeu esperar la cura, la dedicació, i molt possiblement, la qualitat que us pot oferir un equip ben compenetrat amb professionals especialitzats en estratègia, creativitat i disseny.

Així que davant d’aquesta important decisió, preneu-vos el vostre temps, sigeu exigents i intenteu trobar la connexió amb l’equip de disseny que més encaixi amb les vostres espectatives. Aquest pot ser l’inici d’una llarga i fructífera relació...
 
 
 

Logo Icònica
937 885 767
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Segueix-nos!
Mantén-te informat
Correu erroni
Correu erroni
Mantingue't informat
© Icònica Gràfica Creativa, SLU 2018 - Tots els drets reservats