6 raons per contractar serveis de branding
- La marca és una de les inversions més importants que podeu fer per al vostre negoci i sovint és la que més es passa per alt.
Podriem dir que un rebranding serveix per reorientar la marca i redefinir d’alguna manera el seu posicionament. Per assolir aquest objectiu, s’iniciara un procés que pot comportar diferents accions com, un canvi de nom, un redisseny del logotip, o de manera menys dràstica, un canvi en l’univers estètic que envolta la comunicació de la marca.
Aquest és un procés que aclarirà les incerteses donant un rumb a la vostra marca i obrirà a la vostra empresa a una nova visió.
Hem recollit alguns dels motius que poden motivar un rebranding d’una marca, i els hem classificat en 3 grans grups segons la seva motivació:
Donar a la marca una imatge més moderna i actual. Aquest és un dels motius més freqüents o el més evident per moltes empreses. Si la imatge de la vostra marca ha quedat desfasada o si us adoneu simplement que està mal dissenyada… és el moment d'actualitzar-la. Un redisseny mantenint un record gràfic de l’anterior pot ajudar-vos a conservar els vostres clients però també us ajudarà a atreure’n de nous.
La vostra marca pot esdevenir, sense vosaltres saber-ho, una font de pèrdua d’actius si no en teniu cura. Si s’utilitzen aplicacions, tipografies, paletes de color, missatges o imatges sense una cosistència visual o verbal… la vostra marca estarà transmetent uns missatges inconnexos que faran que els vostres clients desconectin del vostre relat. Aquest tipus de rebranding es fa quan una empresa necessita tornar a reorganitzar el seu missatge, donant una sensació de continuïtat en totes les expressions de la seva marca, superant la ineficiència i la confusió que provoca presentar missatges poc coherents als seus clients.
Encara que cregueu que el vostre producte o servei sigui el més banal del món, no hi ha cap motiu perquè la vostra marca sigui aburrida. Si mai has donat importància a la teva marca, és perquè no has trobat un punt de vista diferent o rellevant per projectar-la. La solució és trobar allò que us pot fer especials, aplicar-hi una dosi de creativitat i explicar la vostra història de manera sorprenent i que captivi a les persones. El que abans es podia percebre com una identitat aborrida, pot convertir-se en una marca inspiradora per a d’altres.
Moltes empreses modifiquen el seu model de negoci, canviant o afegint nous serveis o gammes de producte per mantenir-se competitives. Aquests canvis de model fan necessari un rebranding per aclarir la proposta de negoci que projecta la marca. El redisseny de la marca farà que el vostre públic es recordi de l’ampliació dels vostre catàleg de productes o servels, i farà que prengui consciència del nou impuls que heu donat al vostre negoci.
L’adquisició o la fusió per una nova empresa és una de les causes més habituals que provoquen un canvi en la marca. S’utilitza per fer visible el canvi i evidenciar el nou impuls que vol injectar en la marca la nova propietaria. És un bon moment per aliniar estratègia i creativitat per reflectir la nova orientació que es vol donar a la marca.
De vegades, el nom que va adoptar la marca no funciona o és incorrecte per al vostre negoci. Potser el nom ja no respon a qui sou, o heu trobat un conflicte de marca comercial. en qualsevol d’aquests casos, un canvi de nom dóna lloc a una nova essència i ofereix una gran oportunitat per examinar tota la vostra marca des del principi.
Si la vostra competència ha crescut darrerament i esteu veient una pèrdua en la quota de mercat o la reducció de les vendes, llavors un rebrand ben planificat estratègicament pot tornar a destacar la vostra marca entre la competència i motivar als vostres clients. En aquests casos cal identificar l’avantatge competitiu i els valors que diferencien la vostra marca i repensar-la a partir d’aquest posicionament.
No és una tasca senzilla recuperar una marca que arrossega connotacions negatives, però una reorientació de la seva expressió pot ser una mesura correctiva si s’arriba temps. Són ocasions en què s’ha de plantejar una revisió en profunditat de l’estratègia i el posicionament de la marca.
Algunes iniciatives comencen i experimenten un creixement sense tenir una marca dissenyada professionalment. Tanmateix, el rebranding es converteix en un important pas perquè les empreses joves prenguin consciència de la importància que tindrà la seva marca per fer creixer el seu reconeixement i a la llarga la seva empresa.
No podíem deixar de recomenar-vos un dels grans blogs de referència especialitzat en l’anàlisi de projectes de rebranding que des del 2006 publiquen avaluacions sobre el rebranding de grans i petites marques de tot el món. Estem parlant de Brand New, de l'equip d'Underconsideration. Hi podreu trobar una pila d’avaluacions i a més les podeu filtrar pel sector industrial o comercial que més us interessi. Segur que hi trobareu exemples interessants que us faran reflexionar sobre les possibilitats d’un rebrand.
Quan s’afronta un projecte de rebrand cal pensar en els riscs, però també en les grans recompenses que se’n poden obtenir. La decisió donar aquest nou impuls a la marca no s’ha de pendre a la lleugera, sense unes raons estratègiques sòlides. Cal tenir molt clar quines són les raons del canvi i bucar el soci de marca adequat que us guiarà en el procés.
Si esteu interessats en un possible rebranding per la vostra marca, escriviu-nos un correu per solicitar una consulta telefònica gratuïta. Icònica us pot ajudar a decidir si és el moment per repensar, actualitzar o reimpulsar la vostra marca.